Plan Pracy Klubu Malucha na KWIECIEŃ 2023
- Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
- Doskonalenie samodzielnego jedzenia –przyjmowanie właściwej postawy przy stole, posługiwanie się łyżką i widelcem.
- Wpajanie nawyków higienicznych i porządkowych: m.in. mycie rączek i buzi po posiłkach, skorzystaniu z toalety i po spacerze.
- Wpajanie nawyków grzecznościowych – witamy się i żegnamy używając zwrotów „Dzień dobry”, „Do widzenia”.
- Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie: „Idziemy parami”, siedzenie w kole, czekanie na swoją kolej, dzielenie się z innymi dziećmi zabawkami.
- Rozwijanie umiejętności dłuższego ogniskowania uwagi na jednej czynności lub zabawie.
- Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, pojęć matematycznych, myślenia, rozwój poznawczy:
- Poznajemy urządzenia w domu (pralka, lodówka, odkurzacz, czajnik, żelazko).
- Poznajemy zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi: palma, koszyczek wielkanocny, pisanki – czytanie krótkich bajeczek o tematyce świątecznej;
- Ćwiczenia logopedyczne- „Gimnastyka buzi i języka”.
- Zabawy w kącikach tematycznych połączone z nauką posługiwania się przedmiotami np. odkurzacz, wózek, kołyska.
- Ćwiczenie spostrzegawczości „Znajdź zwierzątko”, „Znajdź przedmiot pod kubeczkiem”.
- Utrwalanie kolorów (czerwony, zielony, żółty, niebieski) – zapoznanie dzieci z kolorystyką poprzez pokazywanie kolorowych wiosennych kwiatów.
- Zajęcia manipulacyjne – konstrukcyjne, plastyczne:
- Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem różnorodnych klocków: budowanie domków, garaży mostów, pociągów.
- Układanie drewnianych puzzli, układanek- dopasowywanie elementów o różnej wielkości, kształcie i liczbie.
- Dopasowanie kształtów do otworów (koło, trójkąt, kwadrat) - celowanie, wkładanie, stymulowanie procesów spostrzegania i uwagi oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej..
- Koszyczek wielkanocny- wklejanie właściwych elementów.
- Kolorowe pisanki i kraszanki.
- Zajączki i kurczaczki.
- Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
- Zabawy z chustą animacyjną.
- Gimnastyka poranna – ćwiczenia ogólnorozwojowe (przysiady, podskoki, skłony, rowerek).
- Zabawy orientacyjno – porządkowe z wykorzystaniem tamburyna, bębenka. Zabawy typu szybko – wolno, biegnij – stój.
- Tory przeszkód z klocków piankowych i mat sensorycznych.
- Zajęcia umuzykalniające:
- Zabawa rytmiczna- zabawy uwzględniające naukę elementów tańca, poruszanie się w rytm melodii na palcach, łączenie w pary, w koło.