Plan miesięczny LISTOPAD 2021
Aktywność społeczna, przyrodnicza i zdrowotna:
-przestrzega zasad dotyczących współżycia w grupie;
-słucha poleceń opiekunów i dokładnie je wykonuje
-rozwija umiejętność współpracy w grupie;
-dostrzega zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla jesiennej szarugi;
-dostrzega kształty, kolory;
-wie, co chroni przed deszczem
-rozumie konieczność dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych
-zna nazwy oraz wygląd: jeża, wiewiórki i niedźwiedzia;
-zna ptaki odlatujące do ciepłych krajów - bociany
-dba o czystość rąk
-wykorzystuje zdobyte wiadomości w praktycznym działaniu: etapy mycia rąk, wycieranie rąk we własny ręcznik;
-rozumie znaczenie zabiegów higienicznych dla zdrowia.
Aktywność językowa:
-rozwija umiejętność słuchania tekstów literackich;
-wzbogaca słownik o określenia dotyczące wiatru i deszczu;
-podejmuje próbę opowiadania historyjki obrazkowej
-buduje wypowiedź zrozumiałą dla otoczenia;
-posługuje się wyrazami: dzień, noc, zapasy
-posługuje się nazwami ubrań i części ciała;
.
Aktywność matematyczna:
-rozwija orientację w schemacie własnego ciała;
-dokonuje klasyfikacji ubrań na zimne i ciepłe dni;
-rozumie określenia: długi, krótki, pierwszy, drugi;
-dobiera obrazki według wielkości
–posługuje się określeniami: mały
-klasyfikuje obiekty na przybory do mycia się i inne;
Aktywność plastyczna, grafomotoryczna i techniczna:
-rozpoznaje i nazywa kolory podstawowe;
-rozwija umiejętność modelowania prostych kształtów z masy plastycznej;
-w znosi budowle z klocków
-zdobywa doświadczenia konstrukcyjne;
-doskonali umiejętność posługiwania się narzędziami rysunkowymi i
malarskimi;
-rozwija spostrzegawczość i pamięć wzrokową;
-doskonali sprawność manualną.
Aktywność słuchowa i muzyczna:
-rozwija słuch i poczucie rytmu;
-rozpoznaje odgłosy zjawisk atmosferycznych;
-doskonali koordynację słuchowo-ruchową;
-rozwija wyobraźnię ruchową przez zabawę przy muzyce
-uczestniczy w zabawie ze śpiewem.
Aktywność ruchowa:
-ilustruje ruchem treść wiersza;
-wzmacnia siłę mięśni rąk i nóg;
-obserwuje i naśladuje ruchy ciała drugiej osoby;
-uczy się bezpiecznej zabawy z przyborem;
-rozwija umiejętność poruszania się w kole